harvs gamla skola

Försvinn era otäcka bestar!

1 kommentar

Jag vet att våren är en tid då myror kan vandra in i huset. Men vi har bott i vårt hus i flera år och det har inte varit många myror hos oss kan jag säga. Tills nu.

Nu finns de i sovrummet, vardagsrummet, i duschen, på ungarna, ahhhhhhh!

Så i morse ringde jag Anticimex och nu väntar jag med otålighet på att de ska ringa upp så att de otäcka krypen kan förvisas. Frågan är så klart om det är hästmyror eller stackmyror och trots att jag verkligen studerat ett par av dem från väldigt nära håll så kan jag inte avgöra det.

Små är de inte kan jag meddela. De är svarta och röda i mitten och har sex äckliga ben. Och så är de tämligen långlivade, men mer än så behöver jag väl inte förklara. Försvinn, försvinn, försvinn ut ur mitt hus! Nu!

Som på bilden tagen av Lennart Falk/Anticimex ser i allafall hästmyror ut. Och visar det sig att det är såna så är det INTE bra.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

One thought on “Försvinn era otäcka bestar!

  1. Hej!
    För några år sen, hade vi problem med myror i vårt sommarhus. De var överallt, vi fick tejpa igen flingpaketen och de gick oss verkligen på nerverna. Min man gillar inte att lägga ut gift, så vi tog till en alternativ metod. Eftersom man kan kommunicera med djuren och myror lär vara särskilt kloka… så vi gjorde ett försök. – Om ni inte genast flyttar ut ur vårt hus nu meddetsamma så måste vi ta till med hårdhandskarna, ni får helt enkelt inte vara här i vårt hus! Min man viftade hotfullt med myrrburken…
    Döm om vår förvåning när vi vaknade morgonen därpå och myrorna var borta!!

    Gilla

Kommentera

