harvs gamla skola

En sväng på konstrundan

Lämna en kommentar

I går inleddes konstrundan i Sundsvallsområdet. Jag gjorde ett stopp hos Lena Backman i Medskogsbron (som ni kommer att få se bilder från senare, hon har ett fantastiskt inspirerande och färgstarkt hem!) där hon och sex andra kvinnliga konstnärer ställde ut på gården.

Min ”plastsvärmor”, Gunilla Englund är en av de som ställer ut, och jag är så stolt över henne! Konstrundan fortsätter i dag, mellan 10 och 16, så ta en sväng du också, det är en riktigt trevlig tripp. Själv fastnade jag för mycket annat också och inte bara tavlorna, hela miljön hos Lena gillar jag verkligen.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

