harvs gamla skola

Sovrummet är snaaaaart färdigt…

6 kommentarer

Det närmar sig med sovrummet! Det är i princip färdigtapetserat, jag säger i princip för det är en vägg kvar som ni inte får se 🙂

Det kliar i mig att börja inreda och jag har varit och inhandlat lite gardiner och smått på Ikea. Men än får jag ge mig till tåls. Golvet ska målas mörkgrått först. Först ville vi ha ljusgrått, så vi testade på den lilla hallen som jag skrev om i förra inlägget, men sen har vi kommit på att vi vill ha betydligt mörkare.

Jag ville ha mörkbrunt, nästan svart, så som så många andra har i dag, men maken hade en poäng i sin åsikt. Brunt är en modefärg som kommer att ändras, grått är däremot en färg som är mer tidlös.

Man måste tänka tidlöst när man har ett så stort hus som vi har. För när vi väl har gjort i ordning de två våningarna på 170 kvadrat vardera så tror jag inte att vi är så sugna att börja om på en gång…

Här kommer en glimt av sovrummet!

Från hallen ser man in på väggen där sängen som jag inte köpt än ska stå.

Det här fönstret var igensatt när vi flyttade in. Mörkt och murrigt var det. Men med fönstret kom kvällssolen och det är så härligt när strålarna letar sing in på kakelugnen. Timmerväggen blev vit, jag är helnöjd. Fönstren är förresten nya, de ser ut som originalen men kommer från SP Fönster.

Här är tapeten. Lite missvisande färg, för den är vit i grunden och silvermönstret syns bara i vissa lägen.

Så länge vi inte bor uppe är det plastblommor som gäller. De två yttersta är inhandlade på Ullared för 39.90 för ett par år sen, den i mitten är från Hus & Rum på Bultgatan. Krukorna kostade 19 kronor styck på Ikea.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

6 thoughts on “Sovrummet är snaaaaart färdigt…

  1. Hejsan!

    Nu hittade jag hit för att jag ”spårade” en av mina läsare, som kom från din blogg. Roligt att finnas med i en länklista med inredningsbloggar, kanske inte där jag skulle placera mig själv… 😉

    Vilket mysigt hus ni verkar ha. Och vilket jobb ni lägger ner!!!
    Jag ska läsa helt från början men det har jag inte hunnit än.

    Kram
    Maria

    Gilla

  2. Vad fint, och så roligt att nån vågar visa att de har plastblommor hemma! 🙂 Nu ska jag till bultgatan och leta plastblommor till övervåningen.

    Gilla

  3. Tack! Vad roligt att ni tycker om det!
    Maria: I bland är det svårt att se på sig själv som andra ser på en… Jag gillar din blogg!
    Nina: Jag har inte vett att skämmas. Det finns så mycket fint så jag skulle kunna ha det överallt! Hus och Rum ligger bredvid Fyndlagret.

    Ha det gott!

    Gilla

  4. Jag håller helt med maken vad gäller mörkt golv. Har man varit med på 70-talet vill man inte ha mörkt golv igen. Inte för att det inte är snyggt, för det är det, utan för att allt syns på det. Och då menar jag verkligen ALLT. Fast gillar man att städa så är det ok:-) Det är iofs nästan samma sak med helvitt golv…eller enfärgade golv överhuvudtaget. Fast snyggt är det.
    Gillar verkligen timmerväggen, den blev kakon vit!

    Gilla

  5. Ja det är sant! Och eftersom jag inte är städfreak är det nog lika bäst att det inte blir för mörkt. Nu har vi målat det en första gång med ganska mörk grå, och det blir bra!

    Gilla

  6. Jättefint sovrum!
    Grå golv blir nog jättebra, även om de ser snygga ut som det är nu också. 🙂
    Vit timmervägg är så snyggt, det har vi på en vägg i köket också. Vi har frilagd ytterligare en timmervägg i allrummet, men den tänker jag nog lämna som den är faktiskt.

    Kram
    /Helena

    Gilla

Kommentera

