harvs gamla skola

Takvandring på skakiga ben!

2 kommentarer

Men jisses vad kul det var att gå takvandring på ett kvarter i Sundsvalls stenstad! Jag hade inga särskilda förväntningar innan, men jag måste medge att det var med darriga ben och pirr i magen jag gick omkring uppe på Ingallerian i går kväll. Hjälm och säkerhetssele gjorde så klart att vi var säkra däruppe, men respekt för höjder har jag helt klart.

Takvandringarna i Sundsvall har funnits i sex år och det är bara här och i Stockholm som man har den här möjligheten. En dos av Sundsvalls historia fick man på vägen av duktiga guiden Karin Svingstedt från Upplev Mer.

Jag kan varmt rekommendera den här lilla utflykten, det finns platser kvar på sommarens turer. Läs mer här.

Guiden Karin Svingstedt balanserar som Pippi Långstrump.

Sundsvalls torg och stadshus fick vi veta mycket om.

Hirschska huset med sitt fantastiska tak.

Vi gick säkert där uppe.

Det var högt, och darring där man måste böja sig ned för att föra sin säkerhetsanordning förbi takfästena...

Många vackra vyer att fota!

Så mäktigt att stå där uppe och se ut över stan.

Så var turen klar. Jag tar mig nedför stegen.

Hela gänget! Mina kollegor på ST. Jag står trea från höger och är så nöjd med turen.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

2 thoughts on “Takvandring på skakiga ben!

  1. Men woooow, vad häftigt!!
    Minns när jag stod högst upp på den ena pylonen på Öresundsbron, på två plank, när det var fyra meter kvar att bygga. Minns att jag funderade på varför man skulle ha hjälm. Haha!

    Och du, vilket underbart vackert hus ni bor i!

    Gilla

  2. Ja det var supercoolt! Men högst upp på Öresundsbron…då skulle jag nog få en nära-döden-känsla.
    Tack så mycket, vad kul att du tycker om vårt hus!

    Gilla

Kommentera

