harvs gamla skola

Jag trodde att jag köpte en säng!

Lämna en kommentar

För några veckor sedan hittade jag en perfekt dubbelsäng på Blocket till vårt nya sovrum på övervåningen. Jag skyndade mig att ringa på den och jorå, den fanns kvar.

Eftersom det inte var helt akut så fick hon mitt nummer och så skulle vi höras av senare om var jag kunde hämta den. Så bra tyckte jag, himla glad över att ha hittat den. Noterade även att annonsen plockades bort från Blocket och det var ju bra eftersom jag hade ”köpt” den.

Men eftersom jag inte hörde nåt mer så ringde jag upp i går kväll för att höra vad som hände. Då sa försäljerskan att hon inte hade tid att sälja den och att det var därför som hon plockade bort annonsen. Men att hon kunde höra av sig om hon ändrade sig.

Snopet tackade jag för mig och la på. Det var väl ändå världens sämsta ursäkt? Och är det svårt att ringa och säga det till den som ville ha den?

Så nu står jag här – utan säng 😦 Men hennes vill jag då absolut inte ligga i!

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

