harvs gamla skola

VARNING: Det är huggormsår i år!

2 kommentarer

I förra veckan blev mitt kusinbarn Theo, två år, illa biten av en huggorm utanför Bollnäs i Hälsingland. Han fick tre bett och tvingades både till operation och blodtransfusion innan faran var över. I måndags fick han lämna sjukhuset, fortfarande tagen av händelsen. Jag skickade ett tips till lokaltidningen igår och läs mer om det här.

På sjukhuset fick de höra att det var huggormsår i år, så jag säger bara, tänk er för innan ni skickar ut barnen i skogen med bara foppatofflor eller liknande. Gummistövlar på!

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

2 thoughts on “VARNING: Det är huggormsår i år!

  1. Usch och fy. Blir med andra ord gummistövlar hela helgen när det är rockfestival i Kilafors. Visserligen kan man ju hoppas att ormarna skräms bort av de hårdare tongångarna, men det kan ju finnas någon hårdrocksorm som vill headbanga loss ändå.

    Gilla

  2. Hej
    Jag säg en stor och fin huggorm, när jag gick Nobellspåret.

    Gilla

Kommentera

