harvs gamla skola

Dragspelshus? Nej tack!

4 kommentarer

Jag gillar ju annorlunda lösningar på hus. Men i bland kan en del bygga så konstigt så man inte fattar nånting.

Som de här som DN gjort ett reportage om. De har byggt ett dragspelshus i den värmländska skogen. Jag bara undrar, varför i hela friden vill man bo så här?

För att huset ska smälta in, säger de. Nåja, jag tycker nog att det smälter in mindre när man bygger något som ser ut som ett gigantiskt djur.  Tacka vet jag en röd stuga med vita knutar.

Bo i ett sånt här hus? Nej, inte jag.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

4 thoughts on “Dragspelshus? Nej tack!

  1. Vad kul att du skriver om Boris o Martje, de lämnade in ett design förslag till, om o tillbyggnad av gymnasiedelen, av vår waldorfskola här i stan för ett par år sedan. Det var en mycket spännande byggnad som du säkert förstår.

    Jag föddes i Söderhamn 1966 så det är ett tag sedan.
    1976 flyttade vi till Norrköping, men jag har varit mycket däruppe ända tills min mormor gick bort 2001.
    Vi bodde i Vågbro innan vi flyttade till Norrköping.

    Mina föräldrar heter Åke o Kerstin Gustafson, kan tänka mig att de är äldre än dina föräldrar.

    Ha det gott!
    Kram Helene

    Gilla

  2. Hej hej
    Jag kan tänka mig att de hade en spännande lösning på skolan. Just det här dragspelshuset gillade jag inte, men jag tycker om kreativitet och att man vågar använda fantastin lite extra.
    Jo, dina föräldrar är äldre än mina, och just på 70-talet bodde vi i Skåne. Ha det gott! /LI

    Gilla

  3. Hej!
    Det var ju en jätterolig idé de hade. Varför inte bygga så som de gjorde? De gillar säkert sitt hus och det stör ingen annan. Fiffiga lösningar, hushållning med resurser. Häftigt och smart med renskinnen. Påminner om en del som Gaudi gjort. Bara att gratulera tycker jag!

    Gilla

  4. Självklart gillar de sitt hus, annars skulle de nog inte ha byggt det! Men smaken är ju som bekant olika och tur är väl det. 🙂

    Gilla

Kommentera

