harvs gamla skola

Sovrummet har fått möbler

4 kommentarer

Av nån anledning har jag tyckt att det har varit viktigt att göra klart det tilltänkta sovrummet på övervåningen, med möbler och alltihopa. Detta trots att det dröjer åtskilliga månader innan det är aktuellt att flytta upp överhuvudtaget.

Men jag tycker om att gå upp och sätta mig en stund och insupa att renoveringen faktiskt går framåt.

Sen är det treåringens rum som står på tur, ”jag har väntat såååå länge” sa han häromdagen. ”Du kan måla mitt rum nu mamma”.

Det är lite svårt för honom att förstå att det återstår rätt så mycket arbete innan det är dags för finmålningen…

Lite detaljer återstår men ungefär så här blir det. Sängen är en gästsäng som målats med en matt vitfärg, stolen har jag fått av min mormor, gungstolen är ärvd efter makens farmor och gardinerna är från Ikea.

Jag hittade en ljusstake på Vackra Hem i Sundsvall som jag fastnade för direkt. Kostade dessutom bara 99 kronor. Överkastet har min mormor virkat tror jag och stolen har jag också fått från henne.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

4 thoughts on “Sovrummet har fått möbler

  1. Vad fint det blev!!

    Gilla

  2. Jättefint resultat! 🙂 Ljusstaken var ju ett fynd!!!

    Gilla

  3. Ljuvligt rum, älskar golvet och träväggen…sängen, överkastet och ljusstaken…och gungstolen och de skira gardinerna. Hela rummet är väldigt fräscht, somrigt och lantligt. Finfint!

    Gilla

  4. Tack för det!
    Jag längtar efter att få sova där…

    Gilla

Kommentera

