harvs gamla skola

Äppelpaj och ommålat skåp

1 kommentar

Just nu är det ett smärre kaos här på företagsmarknadsavdelningen på Sundsvalls Tidning. Om ett par timmar börjar vi nämligen att byta arbetsplatser med varandra och just nu rensas och packas det för fullt.

Helgen var i allafall lugnare för min del, bakade en god äppelpaj och målade om ett mörkbrunt skåp till vitt.

Receptet kommer framöver, jag hann inte få med mig det i morgonbestyren.

Nu är det väl säsong för äppelpaj?

Lite glass eller vaniljsås passar bra till pajen som är klassisk med kanel och socker. Florsocker är det pudrat med också.

Ett brunt skåp har blivit vitt. Tre gånger har jag målat det och... egentligen skulle jag ha målat det en gång till. Men jag orkade inte. 🙂

"Kaminrummet" som vi kallar det. Egentligen är det ett före detta kapprum utanför skolsalen på nedervåningen. Nu står där en stor täljstenskamin som värmer hela nedervåningen, annars har rummet ingen speciell funktion annat än förvaring och ett skönt andningshål framför brasan.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

One thought on “Äppelpaj och ommålat skåp

  1. Hej! Din paj ser jättesmarrig ut och det vore kanon att få receptet!
    /Maria

    Gilla

Kommentera

