harvs gamla skola

Fyndat i vindsgömmorna

2 kommentarer

När min mans farmor gick bort var det mycket prylar som fantastiska Maina hade samlat på sig under sitt 93-åriga liv. Jag var snabb med att be svärfar att inte slänga något, utan hellre ge det till oss om de själva inte ville ha det.

Det blev ett antal kartonger, som ställdes upp på vinden i väntan på tid.

Nyligen begav jag mig upp på vinden och började kika runt bland kartongerna. Jag har mitt eget loppis och egen antikvitetsaffär på min egen vind!

Hur som helst, jag hittade denna fantastiska kanna med tillbehör i nysilver som du ser till höger i bilden. Tycker att den är superhäftig. Den fick en hedersplats ovanför kökssoffan i köket tillsammans med lite annat från olika delar av släktens historia. Min mans spargris från när han var liten är en annan sak som pryder hyllan. Tulpanerna är från Village i Sundsvall, gjutjärnsljusstakarna är från IKEA för flera år sen. Hyllan gjorde en kompis åt mig för att ha ovanför sängen när jag gjorde ett par års gästspel i Färila. Sedan dess har den blivit vit.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

2 thoughts on “Fyndat i vindsgömmorna

  1. Tulpaner på Village? :O Riktiga?

    Gilla

  2. Neeeeej… inte riktiga! Köpte dem förra året, vore konstigt om de levde fortfarande 🙂

    Gilla

Kommentera

