harvs gamla skola

Reportage och Ullaredsresa

Lämna en kommentar

I dag var mitt hem med i Dagbladets Hem & fritid-bilaga. Kul! Tre sidor hemifrån mig, det kändes häftigt, och så var det fina bilder och trevligt skrivet. Jag hade tänkt att visa det här, men tiden är knapp eftersom jag måste packa!

I morgon bitti 06.30 går nämligen färden mot Ullared och Gekås. Bussresa tre dagar, varav bussandet tar totalt cirka 25 timmar, är det inte sjukt!? Men det är så himla roligt att göra den här resan en gång per år. För min egen del har jag sett till att jag ska få tillgång till bussens enda eluttag, så att jag kan ta datorn med mig och jobba på färden. Jag hinner nog slöa ändå…

Gekås har mycket kläder, särskilt barnkläder står på min långa lista, men massor av inredning, textilier och belysning har de också. Och allt annat… Det mesta är så där halvtrendigt, eftersom så många som möjligt ska gilla grejerna,  men en och annan pryl av högre kvalitet och bättre kopior finns det också. Det går att göra riktigt bra fynd om man är påläst vad grejerna kostar på annat håll och om man vet vilka trender som gäller. Så den sista veckan har jag memorerat priser på precis allt i andra butiker. De har en blogg också som är riktigt intressant för oss Ullaredsnördar. Tur att jag upptäckte den bara en vecka innan 🙂

Snyggt svart/vitt mönster, klart inspirerad av den gamla klassikern Spisa Ribb av Stig Lindberg.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

