harvs gamla skola

Hemma och pank (!) efter Ullaredsresa!

Lämna en kommentar

Nu har det varit tyst här på bloggen några dagar. Jag har nämligen varit på sydligare breddgrader, i Ullared! Det var en bussresa med trevliga Anderssons Buss från Ilsbo och vi åkte i söndags morse, totalt 49 personer varav de flesta från Sundsvall.  Jag kom hem i natt och har bara hunnit riva ut alla grejer och kläder på golvet hemma (för att hitta nya mössorna till grabbarna bland annat). Jag kommer att visa några av mina fynd här bara jag hinner få fram dem!

Här kommer i alla fall ett gäng bilder från resan, för er som aldrig har varit där får ni se hur det ser ut utanpå i alla fall.

Här brukar kön ringla lång, men inte den här gången. Skönt!

Gekås heter varuhuset och orten heter Ullared.

Här bor vi på våra resor. Fina lägenheter precis utanför varuhuset. Bara att shoppa, lassa in på rummet och tillbaka och handla mer!

Tja, vad säger man?

Det blir ganska trångt där man bor. Här trängs Therese med lite inköpta saker på sängen samtidigt som min mor och svärmor slappar lite vid det lilla bordet.

En släpvagn måste väl varje buss ha. Eller?

Sundsvallsbussarna är kända för att shoppa mycket och bilden talar väl för sig självt...

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

