harvs gamla skola

Svampfynd och äppelmust en torsdag!

Lämna en kommentar

På torsdagar slutar jag tidigare och i eftermiddags passade jag på att ta med mig min mamma och ungarna ut i skogen. Vad underbart!

Efter 45 minuter hade vi två stora korgar med trattkantareller och då åkte vi hem igen och hann till och med sila en omgång äppelmust och hälla upp dem i fyra 1,5 liters petflaskor innan det var dags för godnattsagor. En sån här dag är en riktig gulddag, då man hinner göra massor av nytta utan att stressa. Efter att de två små liven somnade sött har jag dessutom hunnit med att leta fram lite vinterkläder som jag ska skänka till en fembarnsfamilj i Nacksta som kommer från Somalia. Om dem kan man läsa i fredagens Sundsvalls Tidning.

En sån här dag hade jag aldrig lyckats med om det inte vore för att jag numera jobbar deltid, cirka 80 procent.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

