harvs gamla skola

Rönnbär och underbar sockerskål

Lämna en kommentar

Häromdagen såg jag ett inlägg om att trä rönnbär på tråd och låta dem torka. Jag testade själv med sytråd och det funkade bra faktiskt.

Fast jag vet inte riktigt vad jag ska ha rönnbärstrådarna till. De fick ligga i mitt senaste fynd, nämligen en gammal sockerskål, så länge. Sockerskålen hittade jag i en av de många kartongerna efter makens farmor som gick bort för tre år sedan. Jag gör alltid fynd när jag rotar i hennes gömmor. Det är bara det att jag har siktet inställt på olika saker, så därför hittar jag inte alla fynd på alla sätt. Det är som att läsa en inredningstidning, den kan man läsa många gånger eftersom man inte ser allt på en gång.

sockerskål1

Sockerskål2

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

