harvs gamla skola

Sockerkaksformen blev en adventsljusstake

2 kommentarer

Äntligen är första advent snart här! Som jag har längtat 🙂

Jag hade tänkt göra en adventsljusstake med blockljus på en bricka, men det visade sig att jag inte hade någon. Då råkade jag ramla över en avlång sockerkaksform i skåpet, och vips så fick jag min ljustake. Hjärtana är från Skämtsaker & Barnvagnar i Sundsvall, som jag bara skrev 1-4 på.

Kakfatet har jag frukt i annars, nu har det fått sin beskärda del av mossa och kottar. Hyacinterna planterade jag i ett par ljuslyktor, med sina fina påsar runtomkring. Allt kan användas på många olika sätt, det gäller bara att ta tillfället i akt när man kommer på nåt!

advent

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

2 thoughts on “Sockerkaksformen blev en adventsljusstake

  1. Vad fint!
    Och ute på bron hade du gjort himla fint oxå!

    Nu väntar jag med spänning på tidningen… 🙂

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    Gilla

Kommentera

