harvs gamla skola

Mera målning på övervåningen

Lämna en kommentar

Jag målar, målar och målar. Det känns som om jag inte kommer någonstans. En murstock, tre dörrar, dörrfoder, golvsockel och ett par smålister är vad jag målat i dag. Det låter lite men det tar längre tid än man tror när det är gammalt och man måste målartvätta, slipa och dra ur nubb ur golvet däremellan. Men en sak är säker, jag beundrar proffsmålarna… Jag tror jag skulle bli tokig om jag skulle måla och tapetsera hela dagarna.

trapprum

Målar dörrfoder till äldsta sonens kommande rum. Maken har spacklat väggarna i det gamla köket, det som ska bli "trapprum". I hörnet mellan dörren och fönstret kommer en spiraltrappa att dyka upp så småningom.

hall9

Vit och fin dörr! I går var den grön och hemsk, men nu är dörren till minsta sonens rum vit i stället. Mycket bättre!

hall10

Nytt hörn. Hörnet till toan var uppbyggt av fiberskivor som i min värld var bortom all räddning. Men en fantastisk uppfinning som ett hörn i metall med någon slags metallnät gjorde hela väggen som ny. Och så ett antal kilo spackel så klart.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

