harvs gamla skola

Syrén på bordet

Lämna en kommentar

För ett par helger sen plumsade jag till syrénbusken hemma på tomten och plockade några syrénkvistar med knoppar på. Sedan dess har de stått i vatten här på mitt skrivbord på jobbet och det är inspirerande att se vad de växer!

Jag hoppas att jag kan få dem att blomma, i fjol fick jag enbart gröna blad vilket i och för sig kan vara nog så fint. Jag har läst någonstans att man ska byta vatten ofta och det missade jag i fjol.

syren

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

