harvs gamla skola

Satsa på snygga golv i tonårsrummen

Lämna en kommentar

Jag har två barnrum hemma som snart ska inredas. Det är lite svårt att veta hur man ska göra, jag menar, de är fyra och sex år och smaken hinner ju ändras ganska snabbt i den åldern. Rätt som det är är de tonåringar och då vill de inte ha nåt töntigt i rummet kan jag tänka mig.

En sak som man bör fundera över är golven. Nu när plastmattorna och heltäckningsmattorna kommer tillbaka allt mer så ökar även utbudet. Bland annat har Tarkett kommit med en rad nyheter för barn och tonårsrum. Jag gillar flera av deras mattor i vinyl, men även grafittivarianten i laminat. Jag hade tänkt mig heltäckningsmatta för att det ska kännas varmt och ombonat, men nja, kanske, kanske blir det vinyl i stället.

laminat grafitti

Playstyle Grafitti är ett laminatgolv med ljuddämpande funktion.

Vinyl red

Ett knallrött vinylgolv till en cool tonåring? DJ Red heter denna.

Alfabetet

Alphabet Grey - så trendriktigt, snyggt och diskret på samma gång.

newyork

Vinylmattan New York känns superrätt.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

