harvs gamla skola

Kabeltrumma – jippi!

3 kommentarer

I går tog jag mig äntligen för och stannade till på en lokal butik för att fråga om jag fick köpa en av deras kabeltrummor som stod och drällde utanför gården. De var så vänliga och skänkte mig en! Nu ska den målas och sen blir den ett perfekt soffbord till det som hemma kallas ”trapprummet”, dvs där spiraltrappan numera kommer upp. Så glad 🙂

kabeltrumma

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

3 thoughts on “Kabeltrumma – jippi!

  1. Vad kul, Grattis! Dom blir riktigt snygga när man målar 🙂
    Hmm, jag skulle behöva en till jag med!

    Ha’de!
    Kram Hanna

    Gilla

  2. Intressant att detta har blivit ”mode” då ungdomar kört med detta i pojkrummen sen 80-talet till alla föräldrars stora fasa

    Gilla

    • Ja det är intressant, det håller jag med om. Men nu när det är mycket ruffigt och industri i all inredning så har det väl släppts ut ur pojkrummen. Det tycker jag är bra!

      Gilla

Kommentera

