harvs gamla skola

Maken kämpar och sliter

2 kommentarer

Just nu är min man inne i ett renoveringsstim. De senaste veckorna har han slitit hårt med övervåningen och det går verkligen framåt! På söndag har svärmor lovat att rycka in och vara med killarna så att jag kan hjälpa Fredrik där uppe. Tror att han behöver det nu. För vart man än vänder sig så finns det massor av målning och tapetsering att göra och det känns nog ganska tröstlöst när man måste göra allt själv.

Det är i alla fall superroligt att se hur det gulnande slitna rummet förbyts till ett fräscht vitt rum med en ny betydligt trevligare doft. Och jag ska måla supereffektivt på söndag, baskemej, det ser jag fram emot! Sen kommer nog trappsnickaren och monterar dit ett räcke runt hålet inom kort och då blir det ännu mera målning 🙂

trapphus

Den nyditsatta pärlsponten har fått en första vända vitfärg. Det känns så mycket fräschare på en gång! Och skafferidörren till höger ska ersättas med ett draperi. Annars tar man sig inte in i det kommande linneskåpet.

trapprum2

Lärarinnans spis är väl inte så där jättefin. Men ge den 20 år så är den ett eftertraktat byte. De flesta slänger ut såna här i dag eftersom de inte är tillräckligt gamla och antika.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

2 thoughts on “Maken kämpar och sliter

  1. Hej! Hittade detta gamla inlägg när jag googlade spiraltrappor, funderar starkt på att skaffa en nämligen. Undrar om du kommer ihåg ungefär vad det kostade framförallt att göra hålet i golvet? Eller gjorde ni det själva? Montering av själva trappan bör man ju klara av själv tänker jag!

    Tacksam för svar!

    Gilla

    • Hej! Gahhh, jag minns inte riktigt, har för mig att hålet + att de tog upp och isolerade ett trägolv och tog bort en vägg blev typ 20.000 kronor sammanlagt. men då monterade de trappen också förstås. Det var så många steg och skönt att slippa trixa med själv.

      Gilla

Kommentera

