harvs gamla skola

Jag är helt såld – vilket fantastiskt projekt!

5 kommentarer

En vän till mig håller på med ett enormt spännande projekt. Jag har hört talas om bygget lite nu och då men alldeles nyss fick jag se en bild också. Växthuset, som hon kallar det lite skämtsamt, håller på och växer fram i ena änden av vagnsboden på deras gamla bondgård. De har köpt på sig begagnade fönster via Blocket och sedan har maken byggt och pusslat.

Jag tycker att det är helt enormt läckert och jag drömmer mig redan bort till somriga fester i orangeriet, eller höstkvällar med tända ljus och finporslin. För växthus är naturligtvis inte rätt benämning. 🙂 Avundsjuk är bara förnamnet…!

orangeri

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

5 thoughts on “Jag är helt såld – vilket fantastiskt projekt!

  1. Riktigt häftigt! Visa mer bilder 🙂

    Gilla

  2. Oj det var riktigt häftigt!!! Gör reportage när det är klart! 🙂

    TACK så mycket för bebisgratulationerna. Hoppas att allt är bra med dej.
    KRAM
    /Helena

    Gilla

  3. Ett fin ide, vacker byggnad. Det skulle vara roligt att få se familjens
    alla växter, undrar vad som växer där just nu?

    Master Emanuel

    Gilla

  4. Hej
    Här kommer en kommentar på er väns ”växthus”. Det ser verkligen läckert ut.
    Jag har själv byggt ett orangerie, och skulle gärna byta lite erfarenheter.
    Mvh
    Ronnie

    Gilla

Kommentera

