harvs gamla skola

En hall med bitar av historia

Lämna en kommentar

I en av hallarna på övervåningen har jag samlat ihop ett gäng saker som för mig förmedlar oerhört mycket historia, både från mig, min mamma, tidigare barn i den gamla skolan och tidigare ägare av skolan. Tidigare tyckte jag inte riktigt att sakerna passade in riktigt med sina träfärger, men när man placerade dem tillsammans blev intrycket bättre. Jag gillar verkligen den här lilla hörnan.

Harv_hall_uppe

Den gamla skivspelaren är min mammas första, ljusstakarna är från min och Fredriks bröllopsfest, bilden på skolklassen är från lilla skolsalen i början av 30-talet, kulramen hittade vi på vinden, i småtavlorna ovanför sitter tapetbitar som vi hittat på väggarna under renoveringens lopp. Och för att inte glömma så har jag skrivit på baksidan vilken tapet som suttit i respektive rum.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

