harvs gamla skola

I renoveringstagen

Lämna en kommentar

Under semsestern var det en jäkla fart på renoveringen här hemma. Sen avstannade det i och med att man började jobba igen. I dag tog jag tag i trappräcket på övervåningen som ska målas för andra gången. Det tog en timme bara att maskera ordentligt, något jag inte var fullt lika noga med när jag målade första gången.

Innan den här helgen är slut ska trappräckeprojektet vara färdigt, det lovar jag mig själv. Jag blir förresten lika imponerad varje gång jag håller på med det. Inte över mitt eget arbete, utan trappsnickarens. Magnus Granhammar har specialgjort räcket till vår gigantiska spiraltrappa och det är enormt hantverk. Visar bilder när det är klart!

Nu bär det av mot Ljustadalen för innebandymatch för första gången på sex år. Vore inte dumt om man hade hunnit träna nåt inför comebacken, men jaja, man kan inte hinna allt 🙂

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

