harvs gamla skola

Kaminnyheter från Jøtul

Lämna en kommentar

Jøtul har kommit med nya kaminer inför vintern. F 162 och Jøtul F 163 är två mindre vedkaminer med ny formgivning. Den moderna designen är skapad av den norsk-svenska designbyrån Hareide Designmill.  Storleken och formen gör att kaminen är lätt att placera både på en rak vägg och i ett hörn. Jøtul F 163 har sidoglas som ger extra god insyn till elden.

Hade jag ett litet hus skulle en sån här kamin sitta perfekt inför vintern. Nu har jag redan en hel hög kakelugnar, vedspisar och täljstenskaminer så jag tror att jag klarar mig 🙂

Jotul

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

