harvs gamla skola

Älska eller hata vintagelampa?

7 kommentarer

Nu har den kommit upp, min älskade traderalampa. En gammal lampa som suttit på en gård eller i en verkstad i Dalarna en gång i världen. Gammalt och nött är ju på högsta modet just nu men till och med jag funderar ärligt talat på om det till och med blev för mycket vintage den här gången. Maken plågas i alla fall, men jag har tvingat honom att ha den uppe… 🙂

Tidigare har jag gått lös på den med en slipmaskin eftersom den var täckt av många lager smuts, färg och verkstadsdamm. I går byttes den gamla elen ut mot en retrotygsladd från Clas Ohlsson och sen fick den första parkett i köket. I morse var det i alla fall mysigt att tända den, för skenet var riktigt behagligt. Men som sagt, älska eller hata, det är frågan…

T_lampa

T_lampa2

T_lampa3

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

7 thoughts on “Älska eller hata vintagelampa?

  1. Från mitt ”håll, ser den snygg ut!
    Eller den kanske skulle bli snyggare i mitt kök 🙂

    Har inte fått upp någon kökslampa ännu.
    Trots att jag köpt en ny och inte vet om jag ska ångra mej.

    Ska vi byta grejer med varandra…. ska vi byta……………….

    En skön helg önskar jag dej.//Lissen

    Gilla

  2. Älska! Absolut 😀
    Härligt bucklig den var… min är slät och fin, för välbevarad!? Hahaha!
    Jag orkade inte slipa av färgen, sprayade den istället, elen återstår… får ta en sväng på Classe jag med.
    Fotade också min lampa igår, kommer upp på bloggen när jag hinner 🙂

    Ha d gott i helgen!
    //Hanna

    Gilla

  3. Älska, absolut!

    Gilla

  4. Mycket snyggt!

    /Trevlig helg önskar ”vedbärar” Katharina som nyss dragit upp bryggan

    Gilla

  5. ÄLSKA såklart! Det blev ju supersnyggt!!! 🙂
    KRAM

    Gilla

  6. SUPERSNYGGT! Jag älskar plåt och den lite ruffiga stilen! Hittade några liknande utan bucklor på Formexmässan som tog slut redan första veckan jag hade dem till försäljning. Fick några till i veckan som säkert gör någon till glad. Var rädd om din superfina lampa!

    Gilla

Kommentera

