harvs gamla skola

Julfirande och juldukning

Lämna en kommentar

God fortsättning!

I går firades en jättemysig julafton här hemma i Harv. Min juldukning fick i år bestå av löpare och servettringar av omslagspapper (från Ikea om jag inte minns fel), äpplen med julgransljus och lite grankvistar.

I dag fortsätter firandet och jag tänker fortsätta på samma tema.  Hoppas bara att förkylningen inte blir värre som täpper igen min näsa. Trevlig helg!

Dukning1

Även barnen fick festglas på julafton. Med must i så klart.

Juldukning2

Jag tog ett omslagspapper som jag klippte till som en löpare. Resterna blev servettringar, serpentiner och bordsplaceringslappar som jag fäste med klädnypor.

juldukning3

Äpplen med julgransljus i bidrar med både doft och synintryck.

juldukning4

Åtta personer fick plats.

Juldukning7

och massor av mat! En ljusslinga och vår gigantiska ljusstake fick lysa upp maten.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

