harvs gamla skola

Tvåårsjubileum! Tävling, Tävling, Tävling!

44 kommentarer

I dag är det exakt två år sedan jag gjorde mitt första blogginlägg någonsin. Tiden går fort!

Det firar vi med en bra tävling med design- och inredningsprylar från en av Sundsvalls största inredningsbutik, Rummet.

Vill du vara med och tävla? Svara då i kommentatorsfältet på detta: Hur ofta kommer tidningen Våning & Villa ut? Tala sedan om vad du helst vill vinna och vad du gärna skulle vilja läsa om i Våning & Villa. Glöm inte att uppge din mailadress. Länka gärna till det här inlägget. Tävlingen pågår till den 28 januari.

1:a pris: Påslakan och örngott från välkända Marimekko. Värde 940 kronor.

2:a pris Praktiskt och nytänkande köksset till hemmet från Rummets nya leverantör Joseph Joseph. Innehåller allt från en vikbar skärbräda till stekspade med hål i. Värde 579 kronor.

3:e pris Pumptvål i glasflaska från franska trendmärket Savon de Marseille. Mild grön doft av Verbena. Värde 175 kronor.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

44 thoughts on “Tvåårsjubileum! Tävling, Tävling, Tävling!

  1. Våning och Villa följer med ST var fjortonde dag (fredagar) I den skulle jag gärna läsa ett hemma-hos-reportage hos dem som renoverat ett gammalt hus på söder sida om Selångersån borta vid bron i Granlo. Det ser så mysigt ut när man går gångvägen förbi. Skulle jag vinna (mot förmodan, vinner aldrig) Skulle jag gärna vilja ha Joseph Joseph sakerna!

    Gilla

  2. Var fjortonde dag ligger Våning och Villa i ST.
    Vill läsa mer ”hem hos” reportage, med personligt stil.Om kreativt skapande pyssel. Fiffiga budgetlösningar.
    Tips på utflyktsmål, med mysiga cafe och små butiker. Eller vackra platser runt vår stad. Produktnyheter och test, osv osv.

    Vill gärna vinna påslakan från Marimekko.

    Må så gott.//Lissen

    Gilla

  3. Våning & Villa kommer fredagar, var fjortonde dag i ST. Skulle gärna läsa lite mera hemma hos reportage då det är inspirerande, gärna lite renoverings- och inredningstips mm. Om jag skulle vinna vill jag gärna ha påslakan från Marimekko.

    Gilla

  4. Våning och villa kommer ut var fjortonde dag, fredagar. Jag läser den från pärm till pärm, även om vi inte söker nytt boende så är det ändå kul att kolla, dessutom är jag otroligt road av inredning så jag läser ALLT.
    Gå även i på bloggen så fort det är nya inlägg. Har den som favorit på min egen blogg.
    Jag är inte den som brukar vinna något, så jag skulle bli glad för att vinna något överhuvudtaget.
    Tack på förhand och fortsätt ge ut våning och villa, ett stort plus för ST.
    Ha det så gott!
    Annelie
    http://radhusochstuga.blogspot.com

    Gilla

  5. önskar en tvål vid diskbänken så alla kan tvåla sina lort händer innan de sätter sig till bords hoppas nu på turen fast emailen är lånad av min dotter men tar du luren så hittar du mig på andra sidan luren via hitta,se men vill du bädda ner mig så önskar jag nog bäddsättet-

    Gilla

  6. glömde bort att skriva det kluriga svaret var 14 dag tror jag det var

    Gilla

  7. Varannan fredag svarar jag att den dyker upp i brevlådan !

    //Anna

    Gilla

  8. Skulle vilja ha det läckra setet från Joseph Joseph! Våning och Villa kommer varannan fredag och är en jättebra inspiratioinskälla! Köpa bostad? Nej men få bra idéer till renovering och inredning! Den här bloggen är också kanonbra! Tips på inredningsrea och fina bilder. Gillar också länklistan med lokala inredningsbloggar!

    /Madde

    Gilla

  9. Hej! Våning oh villa kommer ut varannan fredag. 🙂 Nästan för sällan. 😀 Jag skulle gärna vilja vinna kökssetet, skulle sitta som en smäck i min nya lägenhet!

    //Cathrin

    Gilla

  10. Våning och Villa kommer inbladad i ST varannan fredag. Om jag vinner skulle jag vilja ha kökssetet – jag älskar att laga mat o då behövs riktiga ”verktyg”.

    Önskereportage för mig är smarta lösningar i små bostäder såsom ettor. Såväl förvaring som inredning och kombinationer därav är av stort intresse.

    Hans

    Gilla

  11. Hej,

    varannan fredag kommer tidningen ut i ST som bilaga.
    jag vill helst ha påslakan & örngott !
    hemma hos repotage är trevligt, och roligt å se hur fint många kan ha det.
    jag har länkat i bloggen 🙂

    //victoria

    Gilla

  12. Varannan fredag kommer tidningen!

    o sängkläderna ser bara helt ljuvliga ut…

    Gilla

  13. Varannan fredag kommer våning & villa i brevlådan! Jag älskar inredning, så inredningsprylar är alltid roligt. Sen är det väldigt kul att inspireras av andra, se hur fint många bor! Så mer sånt! Jag skulle ju bli överlycklig av förstapriset!

    Gilla

  14. Varannan fredag kommer tidningen.
    Jag tycker om alla hemma hos reportage.

    Gilla

  15. Våning och villa kommer var annan vecka.
    Kökssetet vore trevligt att vinna. /Karin

    Gilla

  16. Jag ser gärna repotage om vettiga prylar till hemmet.

    Gilla

  17. Var 14:e dag. Vid ev. vinst skulle kökssetet vara fint.

    Gilla

  18. Våning & Villa kommer ut varannan fredag m ST. Påslakanen se underbara ut alt kökssetet 🙂

    Skulle gärna se att ni skrev lite mer om renovering/inredning av gamla möbler, tips, trix och länktips på var man kan få tag på lite udda saker när man är renoverings och inrednings intresserad 🙂

    Sommarstuge/fjällstuge special lite säsongsbetonat emellan åt vore kul.

    Tycker iaf att V&V är bra redan nu, men kan ju alltid bli bättre!
    //Carina

    Gilla

  19. Våning och Villa kommer på fredagar var 14:e dag.
    Det underbara kökssetet skulle vara väl behövligt i mitt kök.

    Gilla

  20. tidningen kommer ut fredagar udda veckor
    från rummet vill jag helst vinna Matteus porslin.
    Mera tips om inredning o ideer om möblering

    Gilla

  21. VoV kommer ut varannan fredag.
    Om jag vinner vill jag helst ha kökssetet.
    Vill gärna läsa mer tips för ommålning på tapeter, spackling osv.
    Mer inredningstips.
    Mer tips om hur jag döljer alla kablar mm till datorer o TV.
    Jag gillar VoV.
    Lycka till i fortsättningen.
    Kjell

    Gilla

  22. jag tycker att våning o villa är en bra tidning
    i övrigt

    Gilla

  23. Ser alltid framemot varannan fredag när våning och villa kommer en extra gobit till frukost. Kul att se alla fastighetsobjekt samt olika repotage som är, gärna lite mer av allting 😀 besök gärna en butik varje vecka och visa nya roliga inredningssaker som kommit. Skulle gärna vilja vinna tvålen 😀

    Gilla

  24. Svar på tävlingen
    Våning och villa utkommer varrannan fredag udda veckor.Om jag vinner önskar jag påslakkansetet.t Roligt att läsa din krönika har för länge sedan gått i din gamla skola och jag har många minnen därifrån.
    Har själv bergvärme och blommorna är törstiga jämt.
    Hälsningar Ingrid

    Gilla

  25. Tävling
    Våning och villa kommer var 14 dag.
    Jag vill helst vinna påslakan från Marimekko.
    Jag skulle vilja läsa om tips på bra förvaring och rensa och släng tips.

    Gilla

  26. Tidningen kommer var 14 dag.
    Jag är intresserad av heminredning. Tips och ideer är alltid bra att få.
    Skulle vara kul med en vinst spelar ingen roll vad. Ha det gott i stugvärmen alla.

    Gilla

  27. Roligt med en tävling på hemmaplan… 🙂
    Våning & Villa kommer ut var fjortonde dag (fredag).
    Håller tummarna på vinst!
    Hälsningar Caroline

    Gilla

  28. Tidningen kommer var 14:e dag, udda fredagar.
    Jag skulle gärna se en frågespalt med inte bara fixartips utan även litet juridiska frågor (bostadsrätt, köp/sälj-frågor m.m.). Tips om smart förvaring.
    Skulle gärna vilja vinna Marimekko-lakanen.
    Hälsningar /Anja

    Gilla

  29. Var 14:onde dag kommer Våning & Villa ut. Vinner jag spelar det ingen roll vad jag får.

    Hälsningar Diana

    Gilla

  30. Våning och villa kommer var 14:e dag. På fredagar.
    Jag skulle helst vilja vinna det vårglada påslakanet från Marimekko.
    Jag tycker det är roligt att se hemmahosreportage. Och jag skulle vilja ha enkla och smarta förvaringstips. Både för stora och kanske mest små saker.

    Gilla

  31. Varannan fredag kommer våning och villa.
    Trevliga inslag skulle kunna vara fler hemmahos… reportage.
    Vinner jag skulle jag gärna ta emot den härliga tvålen.

    Gilla

  32. Våning och Villa kommer ut var 14:e dag på fredagar.
    Jag skulle vilja läsa mer om nya inredningsprylar från olika inredningsbutiker och även hemma hos reportage.
    Om jag vinner så väljer jag påslakansetet, så jag kan bädda fint i mitt gästrum till våra gäster.

    Gilla

  33. Hej

    Våning och villa kommer ut var 14e dag fredagar
    Jag har länkat till min blogg och vill gärna vinna påslakansetet.

    Något jag skulle vilja läsa om i våning och villa är tips och ideer om energibeapringar, fick elräkningen för december månad och höll på att ramla av stolen 😉

    Mvh Jennie Hedberg

    Gilla

  34. Våning och Villa utkommer var 14:e dag och fredag.
    Önskar påslakansetet vid eventuell vinst.
    Hemma hos reportage brukar vara intressant att få se.
    Hälsn.Malou

    Gilla

  35. Hej Li!
    Fredagar udda veckor kommer Våning&Villa ut. Påslakansetet skulle väl vara fint att få!
    Vänlig hälsning!
    Catarina Lillieroth

    Gilla

  36. Hej
    Tidningen utkommer varannan vecka.
    påslakanset är alltid bra
    Det vore roligt att läsa om inredning typ ”hemma hos”
    Hälsningar
    Elisabeth Lundberg

    Gilla

  37. Våning och Villa kommer var fjortonde dag (fredagar). Jag vill läsa fler hemma-hos-reportage och om renoveringar i alla möjliga olika inredningsstilar. Gärna med tillhörande tips och trix samt produkter i samma tema som inredningsstilen. Gör reportage om olika lokala inredningsbutiker och duktiga inredare.

    Om jag vinner vill jag gärna ha påslakansetet.

    Gilla

  38. Våning och Villa kommer varannan fredag.

    Hall… detta ständiga bekymmer hur man ska få plats med allt och ännu mer. Jag skulle vilja ha mer tips om hur man kan ”gömma undan” skor, vantar, väskor, prylar, pinaler och allt annat som har en tendens att samlas i hallen.
    Sen skulle jag vilja se reportage av typen ”det här är godkänt av försäkringsbolage, medan detta inte är det”. T ex, är det ok att låsa fast cyklar ute, eller måste dom stå i garaget för att stöldförsäkringen ska gälla? Andra fallgropar man kan falla i som man inte tänker på vad gäller just försäkringsfrågor.

    Lakanen. *håller tummarna för mig själv*

    Gilla

  39. Tidningen våning och villa kommer ut varannan fredag.
    Jag skulle vilja läsa fler ”hemma hos” repotage. Jag gillar också tips på vart man kan hitta fina inredningsgrejer och smarta tips för hemmet.

    Jag skulle vilja vinna kökssetet.

    Gilla

  40. Våning och Villa kommer ut varannan fredag. Vinner jag så vill jag helst ha kökssetet från Joseph och Joseph. Jag gillar hemma-hos-reportagen, det brukar vara fina bilder och intressant läsning. Sen skulle jag gärna se mer av olika pryltips.

    Gilla

  41. Våning och villa kommer ut varannan fredag. Skulle gärna vilja vinna påslakansetet, då skulle mitt barnbarn få det till sin nya säng. Skulle tycka det var roligt att läsa om renovering av sommarstugor och då menar jag stugor inte villor.

    Gilla

  42. Fredagar varannan vecka såklart!!! Längtar redan:-) Alla vinster är perfekta o fina men helst ett påslakan-set till våren! Håller på reparera sängen så det passar fint:-)
    Jag läser gärna om praktiska förvaringstips, smarta tips för den nya moderna familjen då man ibland bor själv och ibland med betydligt flera:-) Tack och lycka till!

    Gilla

  43. Varannan fredag kommer Våning och Villa i brevlådan. Påslakansetet eller kökssetet skulle jag gärna vilja ha. Grönt och gult är så härliga vårfärger.

    Gilla

  44. Var 14:e dag. Bara en vecka kvar till nästa nr. Kul med tävlingar och praktiska inredningstips. Saker man kan göra själv. Joseph köksgrejorna skulle vara kul. Dramatiskt med takras i närheten.

    Gilla

Kommentera

