harvs gamla skola

Budget eller lyx?

2 kommentarer

Ellos och de andra stora postorderföretagen brukar vara snabba på att få fram kopior av trendiga möbler och annat. By Rydéns jättepopulära lampa Planet är ett sådant exempel. Den kostar kring 3000 kronor i original och hos Ellos hittar man den för blott 1499 kronor. Riktigt fynd!

I fjol köpte jag en lampa på Gekås, Ullared, till vrakpris jämfört med By Rydéns lampa General. Där sas det att det var Rydéns som tillverkade även den billigare varianten, dock utan märkning. Så kan det naturligtvis vara även i det här fallet. För min del är inte märket det viktiga, och håll med om att de ser rätt lika ut!?

Lampan Planet från By Rydéns.

Taklampa från Ellos för 1499 kronor.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

2 thoughts on “Budget eller lyx?

  1. Jag tycker att det är bra att det finns något för alla! Sedan kunde man givetvis ha tyckt att det varit kul om Ellos istället kunde bidra till Svensk design genom att ta fram egen design som andra kunde inspireras av, inte bara tvärtom.

    Ha en fortsatt strålande helg i sommarsolen!
    //Magnus på Uttaget

    Gilla

  2. Ja, enligt kommentarerna om lampan på Ellos hemsida säger köparna till lampan att den också är By Rydens, men att den billigare varianten har rundlar av plast istället för av metall som den dyrare har. Själv var jag på väg att köpa Elloslampan, men när jag googlade runt såg jag den kromade som var ännu häftigare.

    Mvh
    Diana

    Gilla

Kommentera

