harvs gamla skola

En lysande födelsedagspresent

Lämna en kommentar

I går firade jag min 36:e födelsedag.  Jag fick en jättefin lampa till mitt kommande arbetsrum av maken, jag har sneglat på den under en lång tid. Lampan Barometer kostar 399 kronor hos Ikea.

Jag vet att han tyckte att det var ”tråkigt” att ge bort en lampa till frugan, men det där är ett typexempel på något som jag gärna vill ha men som jag skippar eftersom det är onödigt, trots att den inte är speciellt dyr. Men nu har jag en! 🙂

Min nya lampa, tillsammans med skrivbordet som min mans morfar gjort en gång i tiden, en stol från min mormor och morfars torp utanför Söderhamn och en ljusstake efter min plastsvärmors mamma. Och så Tricia Guilds inspirerande bok på det!

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

