harvs gamla skola

Inredningen hos nya ST

6 kommentarer

Sedan ett par veckor tillbaka återfinns Sundsvalls Tidning och Dagbladet i nya lokaler.  Även inredningen och möblerna är nya, i väldigt fräsch anda, svart, grönt och vitt. Det är trendriktigt och modernt så det förslår. Dessutom är kaffet ur automaten farligt gott 🙂 Här kommer ett smakprov från redaktionens våningsplan, som jag, trots att jag älskar gammal stil, tycker är riktigt snyggt. Nu har jag det bästa av två världar, gammalt, industriellt och lantligt samt rogivande hemma i min före detta skola, modernt och pulserande på arbetsplatsen. Häng med på en tur på ST-redaktionen!

Rumsavdelare i form av murgröna är utplacerade lite här och var. På väggen bakom hänger ljuddämpande plattor med svartvita förstoringar på bilder som ST:s fotografer tagit. Snyggt och fräscht!

En liten hörna med diskho och kaffemaskin har trendriktig fototapet bakom en glasskiva. Diskhon är svart, liksom kranen.

Grönt tak och golv, visst är det läckert?! Här är ett förvaringsutrymme utanför toaletterna.

"Tysta rum" har vi gott om, eftersom vi annars sitter i kontorslandskap. Här kan man mötas eller tala i telefon. Trädet i bakgrunden återkommer bland annat nere i lunchrummet, jag vet inte om det är klädhängare eller bara snyggt. 🙂

Läckraste konferensrummet finns på redaktionens våning. Här kan man antingen fälla upp och göra som en arbetsplats eller fälla ned samtliga och få ett stort bord för många. Notera att både skrivborden med sina ben samt stolarna med metallunderredet är helt i linje med de hetaste trenderna.

Iiiihaaaa! Nej, det är inte hästar om nån trodde det, utan mötespallar. Här håller redaktionen sina dagliga morgonmöten där man går igenom dagens tidningar.

Roligaste detaljen? På varje toa som helt är inredd i vitt finns en grön blandare. Sjukt kul tycker jag!

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

6 thoughts on “Inredningen hos nya ST

  1. ÅH, så fint ni har fått det. FETGILLA!

    Gilla

  2. Verkligen kul att se !
    ”Trädet” är iallafall en klädhängare i svart tappning hemma hos min svärmor. Men man har ju saker till vad man vill – bland bara snyggt 🙂

    Gilla

  3. snyggt tycker jag !

    Gilla

  4. Å så fina kontorslokaler ni har fått!
    Tack för en fantastisk blogg med schysst inredning och bra tips!

    Gilla

  5. Det där behövde ST och Sundsvall, nåt nytt och fräscht – KUL !! jag kommer ett besök inom kort ska checkain kaffemaskinen och prata möjligheter med er. Ha en skön sommar, snart kommer SOLEN igen 🙂 Kul att lillebrorsan DB fick nya lokaler också.

    Gilla

  6. Hej! Letar ihjäl mig efter tapeten som finns över diskbänken till min köksrenovering.. Vet du vad den heter/fabrikat?? Vart jag kan hitta den??

    Gilla

Kommentera

