harvs gamla skola

Mikro blev… knythissgardiner

Lämna en kommentar

I dag for jag till Birsta för att kolla in mikrovågsugnar till det nya köket. Först ett stopp på Barnens Hus och då var jag ju så nära Birsta Gardincenter… 🙂

Skulle bara kolla om det fanns några knythissgardiner till köket också. Och det gjorde det! Så många varianter och till så bra priser, så jag blev helt enkelt bara tvungen att köpa gardiner. Valde mellan att fortsätta med skoltemat och köpa hissgardiner med ett tryck föreställande en skolplansch med fjärilar på, eller spinna vidare på min franska ådra, därav mitt efternamn, L’Estrade. Gardiner med fransk text är ju betydligt vanligare än skolplanscher så bara därför tänkte jag köpa skolplanschgardinerna. Men… nä, Madame Bovary var absolut snyggast och stämde bäst i färgerna, så det blev den franska touchen till slut. Ska bli kul att få sätta upp dem. Sen. Efter att elektrikern är klar, F har tapetserat färdigt samt kaklet är på plats. Sen så! 🙂

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

