harvs gamla skola

Nya köket i bilder

6 kommentarer

För varje helg som går så kommer vi lite närmare ett färdigt kök. Men vi har ingen brådis just nu känner vi. Det stora arbetet tog på krafterna i sommar. Fortfarande ska kaklet fogas, tapet ska på plats, fönsterfoder och golvsockel ska dit… och så vidare. Men i går fick jag till lite översiktsbilder iallafall, för jag har fått en hel del feedback på att jag inte visat köket annat än i detaljform.

Kort sammanfattat; Planeringen av vårt kök fick vi hjälp med av inredaren Agnetha Esping. Vi hade kommit en bit på väg men fick inte till det där sista. Det lyckades hon med! Bland annat såg hon hur vi kunde använda skolskåpet genom att bygga in det i väggen. Kolfilterfläkten över köksön var också hennes påfund som jag köpte direkt. Köksinredningen och samtliga vitvaror kommer från Ikea (luckan är Lidingö), Golvet är Marmoleum Click från Golvettan i Sundsvall, vedspisen och bakugnen hade vi sedan tidigare och är Tulikivi, spiraltrappan är ett Blocketfynd.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

6 thoughts on “Nya köket i bilder

  1. Som jag har väntat:) Sååå väldigt fint!!! Där kommer ni trivas och massor av god mat lagas! Grattis

    Gilla

  2. Åh vad kul att se 🙂 Luftigt och härligt.
    Vi har precis fått ”ärva” en köksö från svärföräldrarna (som renoverar sitt) o 2 likadana stolar tror jag visst… har du sytt dynor/kuddar själv ?

    Gilla

    • Jaså, att nån ärver en köksö har jag aldrig hört tidigare 🙂
      Dynorna har jag faktiskt köpt på Clas Ohlson, när de hade rea i våras. Blir nog nåt annat sen, när kassan tillåter… Stolarna fick jag köpa för lite och ingenting från jobbet när vi bytte lokaler, men de är ju IKEA och billiga redan från början.

      Gilla

  3. O, så stiligt! Måste vara rena rama drömmen att kocka loss där – härligt! Och vilken skillnad mot innan 🙂

    Gilla

  4. 🙂 Näe ibland får man ”ärva” konstiga saker ! Eller adoptera kanske var ett bättre ord.

    Gilla

Kommentera

