harvs gamla skola

Huvudbry kring advent

1 kommentar

På fredagen innan första advent brukar vi alltid tända första ljuset av de fyra i adventsljusstaken. I år har jag dessvärre lite huvudbry, för jag vet inte vad vi ska ha för adventsljusstake. Jag har testat att ha fyra röda blockljus på en silverbricka med betonghjärtan från Åhléns, men det känns inte bra. De senaste åren har det ju varit väldigt mycket blockljus, men jag vet inte riktigt…. kanske jag är för traditionell och egentligen vill ha vanliga hederliga stearinljus? Att de är röda är enbart för att jag ska gå all in på rött i köket i år. Övriga familjen älskar den röda julen, så det är klart att de ska få det så. Men fick jag välja skulle det gå i vitt, granrisgrönt och silver ända tills dagarna innan julafton.

Så i sista stund letar jag efter nån snygg låda till adventsljusen, såg en på Åhléns som skulle kunna funka. Men då blev jag snål i stället. 199 kronor är väl inte hela världen, men jag har ju redan köpt ett gäng blockljus, både röda och vita.

Adventslåda från Åhléns 199 kronor.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

One thought on “Huvudbry kring advent

  1. Ska du gå all in på julen så varför inte satsa på två? En i köket o en i vardagsrummet. 🙂

    Gilla

Kommentera

