harvs gamla skola

Snuvad på julen

1 kommentar

Efter en strömlös julvecka känner jag mig snuvad på julen. Men julkänslan kom inte tillbaka med strömmen och nu åker julen ut till slut i alla fall. I vanliga fall hade den nog åkt vid nyår.

Alltid när man tar fram julpyntet så känns det som om det blir så mysigt, och ändå är det befriande på nåt sätt att städa undan den. Det svarta och grå i köket känns lugnt och skönt för mig. Duken fick jag av min svägerska i julklapp, ett ullaredsköp. Vårt runda köksbord är egentligen ett konferensbord och är större än vanliga runda köksbord. Så det är svårt att hitta rätt storlek om man inte syr själv. Den här duken är extra stor men räckte med nöd och näppe.

20120106-110741.jpg

20120106-111150.jpg

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

One thought on “Snuvad på julen

  1. Hej 🙂
    kanske låter lite märkligt, men jag är på jakt efter ett par riktigta tovade tofflor, exakt sådana som du visar i ett inlägg den 1 mars 2010 🙂 du hade fått tofflorna av din svärfar och han fru för flera år sedan, men vet du var de har fått tag i dessa? väldigt tacksam för svar..
    jag ska ge bort dessa till min syster som ställer upp i vått och tort för mig! hon önskar sig sådana men jag hittar inga nånstand. nu hittade jag din blogg när ja googlade på tovade tofflor 🙂

    MVH
    Linnéa
    skriv gärna ett mail om du vill hjälpa mig!

    Gilla

Kommentera

