harvs gamla skola

Hej där, våren.

Lämna en kommentar

Det här med att vakna till en gråkall dag med ett stilla regn.
& jag önskade att jag kunde trolla när jag nyss for med bilen genom stan.
Ingen männsika syntes, det var tomt efter gatorna.

Men jag tänkte:

Det känns inte så mycket vår, men den syns.

Såg, den förra helgen i allafall.

Klargula blommor i burk på blårutig duk,
och fullt av liljor runt trädstammen, som blommar med lysande kraft.
& det gröna har kommit mer och mer

Även om våren tvekar,
så okey då, den här.
Fast det är så kallt.

Lite glittrar jag ändå, fint besök kommer i dag ifrån Göteborg
Åh så jag längtar, det var 3 månader sedan vi sågs.

& en ledig dag mitt i veckan, kan inte heller vara fel, eller hur?

Bilderna är tagna vid Målsta gård i Matfors under konstrundan.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

