harvs gamla skola

Lite överraskad, fick en fin jordglob.

Lämna en kommentar

För någon vecka sedan så gjorde jag och en fin vän en utflykt.
Hon hade en påse med sig och i den låg en jordglob till mej.
Bara sådär appropå, för jag fyllde inte år eller hade namnsdag.

Nu har jag hela världen ovanför mitt huvud,
på hyllan i vardagsrummet.

Vilken tur jag har, tack snälla Chatrine.
(Ställde jordgloben på en gardinring, ni vet en sådan där med ett clips på, så att den skulle stå still)

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

