harvs gamla skola

Sommarsyre’n & en svart karaff

Lämna en kommentar


Medan tvätten snurrade i tvättmaskinen igår, så tog jag en långpromenad.
Med mej hem kom en knippa med syrener i olika nyanser av lila.
Från knoppar till fullt utslagna blommor.

Flera gånger har jag gått fram till karaffen och doftat på den magiska syrenen.
Vackert kan det vara att sitta i soffan, efter lång dag.
& se att sommaren står i en vas på bordet.

(Den svarta karaffen hittade jag på ett loppis i England för flera år sedan och kaffekoppen köpte jag i Sala i helgen, till en kommande fotoide´).


En trevlig onsdag, önskar jag dej!

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

