harvs gamla skola

Klockars Hällesjö ~ Grindstuga, där det är fint att bo.

Lämna en kommentar

Bodde i en liten grindstuga i helgen, där sjön låg blank framför
& det enda som hördes var skogens sus och några fåglars kvittrande.
Inne den lilla grindstugan finns två lägenheter, inredda med omsorg och känsla.
Små vackra stilleben med olika loppisfynd från olika tidsepoker fanns spridda i dom båda lägenheterna.
Jag gick omkring och njöt av det vackra smakfulla.
Morderna tapeter med touch av det gamla, grova timmerstockar i en kombo, som är så rätt.
Men också diskmaskin och allt modernt man kan önska, för en lättsam helg.
Vardagen, livet i stan kändes långt borta.
Skönt att lämna den ibland.
Låt pulsen få ett annat, långsammare tempo.
Om man vill leva livet på landet, så rekommenderar jag Klockars i Hällesjö med varmt hjärta.
Här trivdes vi så, min kompis Chatrine och jag
& det är jag säker att du gör också.
Om middagen, som var beställd och fanns i kylskåpet, som vi lagade tillsammans,
Berättar jag en annan dag.
Fler bilder kommer också.
En fin söndag, önskar jag dej!

(Ägarparet Ås och Gullik Roos, har inte bett mej göra reklam för deras uthyrning av Grindstugan. Men jag vill gärna att fler ska få njuta av boeendet där. Hoppas att många fler hittar dit )
Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

