harvs gamla skola

Glaskupa – DIY – Do it yourself

Lämna en kommentar

I fönstret står glaskupan fylld med gamla lampor.
Den som förr var en gammal guldig klocka, med små snurrande hjul.

Klockdetaljerna skruvade jag bort, lite snabbt och lätt

och med sprayflaskan från Biltema, fick bottenplattan svart färg.

Bästa pysslet på länge

och klockorna kostade bara 75:- styck.

(Det stod 2 stycken på loppiset bredvid varandra, så jag kunde inte låta bli att köpa båda)
(Ser ni i fönstret, snön som ligger med små snöflingor mot glasrutan.
Så såg det ut i tisdags när jag tog bilden.
Nu är den snön tinad och det är grönt därute igen)

Idag, blir det sista dagen på jobbet för ett tag, imorgon far jag iväg på min efterlängtade semester till Nepal.
Kvällen kommer att ägnas åt att gå igenom packningen för sista gången.

Se efter om jag har strykit allt på mina listor, eller kommer jag på något i sista sekunden?.

En fin dag, önskar jag dej!
Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

