harvs gamla skola

Stjärnglitter & idag är det lucia

Lämna en kommentar

Stjärnan står uppe på hyllan i vardagsrummet, jag pysslar så smått och julstämningen är på väg.

Himlans fint att titta på den, när jag kommer från köket, laddad med något ätbart gott från köksskåpen.
Där står bilden på mina flickor ♥  och är ett kärt minne från en semester vi hade tillsammans.
 Det har inte det blivit superduper mycket julpyntning här hemma, men precis en lagom nivå för mej.
Inte har jag precis handlat något nytt, men några loppisramar och en ny kudde av en slump.

Framåt helgen får jag visa det.

För nu ska jag strax ut i detta vackra vinterland och i eftermiddag få se,
 små lucior, stjärngossar, pepparkakasgubbar, tassa fram.
Himlen kommer att vara svart, marschaller som lyser upp.
Och sedan, tada……….. runt hörnet kommer dom barnen och sjunger
Små barnaröster, klara fina
ja då vet ni hur det blir,  en och annan av oss vuxna kommer att fälla en tår.
& så står vi där och ler i ett stort gemensamt leende

Sådana dagar, skulle jag vilja ha många av!

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

