harvs gamla skola

Nytt till väggarna

Lämna en kommentar

På flera bloggar den senaste tiden har jag läst att Boråstapeter har tagit fram en serie nya tapeter i samarbete med Ylva Skarp. De har inte släppts än utan kommer i slutet av oktober, men pressbilderna och andra bloggares bilder visar glimtar ur kollektionen som heter Poetry.




Ylva Skarp är känd för sin konst med kalligrafi och olika budskap och produkter med hennes design har synts även hos kedjor som Åhléns och Claes Ohlson.




Jag gillar den här nedre mer än den övre, färgerna och den ruffa känslan, och det ska bli roligt att se mer när kollektionen släpps.





Jag tycker om hennes stil, bokstäverna, budskapen, det grafiska, enkelheten. I sommar hade jag lyckan att springa på en rea i en butik på Gotland, Berså, halva priset på allt från Ylva Skarp. Länge och väl stod jag där i det trånga hörnet och försökte välja. Egentligen hade jag nog bestämt mig direkt. Hennes konst med ordet ”Creativity” har varit min favorit sedan de kom och ett keramikfat blev mitt.


Pressbilder från Boråstapeter samt produktbilder Ylva Skarp.


Poetry kommer att finnas i butik från 24 oktober och kosta 399 kr per rulle.

Författare: lilestrade

Journalist som bor i en gammal skola med man och två barn i en by utanför Sundsvall.

Kommentera

